2013. máj. 21., kedd 18:04

Milyen a jó reklám és milyen a rossz?

Írta: 
Értékelés:
(1 szavazat)
Milyen a jó reklám és milyen a rossz? - 1.0 out of 5 based on 1 vote
Min múlik, hogy hoz-e bevételt vagy semmilyen haszna sem lesz a reklámodnak?

Sok ügyfelemnél tapasztalom, hogy teljesen ki vannak ábrándulva a reklámokból. Egyszerűen úgy érzik nem éri meg hirdetni, sem a nyomtatott, sem az írott médiában. Ez azokból a sikertelen próbálkozásokból fakadnak, melyeket a nem jól megtervezett, rossz koncepció alapján elkészített reklámanyagok eredményeztek. Fokozza ezt a helyzetet az a tény, hogy a reklámzaj óriási, rengeteg hirdetés zúdul a nyakunkba nap mint nap. Ebben a hatalmas zajban szeretné mindenki túlkiabálni a másikat, pedig a jó megoldás az lenne, hogy nem erőből oldjuk meg a dolgokat, hanem ésszel. Ha mindenki kiabál akkor neked lehet, hogy nem ugyanúgy kiabálnod kell, hanem esetleg megmutatnod dolgokat.
A statisztika szerint naponta átlagban 3000 eladási célzatú üzenet talál meg bennünket. Egy hirdetésről pedig ¼ másodperc alatt döntünk, hogy érdekel-e minket, több figyelmet szentelünk neki vagy elengedjük a szemünk vagy a fülünk mellett.

Ez mit jelent? Ennyi időd van, hogy bebizonyítsd az érdeklődődnek, hogy érdemes rád figyelnie. Mit lehet mondani ennyi idő alatt? Lehetséges-e a figyelmet megnyerni 0.25 szekundum alatt? Valószínüleg nem. Akkor mi lehet a megoldás? Az, hogy az üzenetnek a megfelelő fülekre, szemekre kell találnia. Ha a hirdetésed azokhoz az emberekhez tud jutni akiket érdekel, akiket érint, akkor ők meg fogják hallgatni és sokkal több időd lesz mint egynegyed másodperc.

„Ne hirdess mindenkinek, hirdess csak a célcsoportodnak!"

Lássuk mindezt egy konkrét példával. Ha te például fodrászkellékeket árulsz nem biztos, hogy a rádióreklám a Neked való műfaj. Miért? Mert a rádiót néhány fodrász mellett sok más ember is hallgatja, akiket teljesen hidegen hagy a hirdetésed. Ezt a pár fodrászt pedig sokkal egyszerűbben is el tudod érni (például direkt marketinggel) sokkal kisebb reklám kiadás mellett. De ha egy élelmiszer-kereskedésed van a városban, akkor egy helyi rádióban folytatott rádióreklám jó eredményeket hozhat, hiszen minden embert érdekelhet az, hogy hol vehet jó minőségű élelmiszert kedvező áron.
Szoták László

webdesigner, weboldal-építő, grafikus

Blogomban szeretnék megosztani Veled olyan fontos dolgokat, amik konkrét segítséget nyújtanak céged online vagy offline reklámjával kapcsolatban. Látogass vissza gyakran, nehogy lemeradj valamiről. Ha tetszenek írásaim kérlek oszd meg őket!

E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.